دریافت اطلاعات ...
 
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

منطقه نوآوري و فناوري دانشگاه اصفهان راه اندازي مي شود
 
تفاهم نامه همكاري و مشاركت در راه اندازي و توسعه منطقه نوآوري و فناوري دانشگاه اصفهان با حضور دكتر سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رياست جمهوري، به امضاي رييس دانشگاه اصفهان و رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان رسيد.
منطقه نوآوري و فناوري دانشگاه اصفهان راه اندازي مي شود
به گزارش اداره كل روابط عمومي وزارت علوم به نقل از دانشگاه اصفهان، در جريان سفر معاون علم و فناوري رييس جمهور به اصفهان تفاهم نامه همكاري و مشاركت در راه اندازي و توسعه منطقه نوآوري و فناوري دانشگاه اصفهان با حضور دكتر رضايي استاندار اصفهان، دكتر طالبي رييس دانشگاه اصفهان، دكتر ابطحي رييس دانشگاه صنعتي اصفهان، دكتر قيصري رييس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان به منظور تعيين الگوي همكاري و مشاركت شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان با دانشگاه اصفهان به عنوان دو نهاد كليدي علم و فناوري جهت راه اندازي و توسعه مطلوب ناحيه نوآوري و فناوري دانشگاه اصفهان، در محل سالن اجلاس شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان منعقد شد.

اين مركز محل استقرار تيم هاي فناور در حوزه بين رشته اي سلامت ديجيتال است كه با بهره گيري از ظرفيت ها و زيرساخت هاي ايجاد شده آن به توليد و توسعه محصولات حوزه سلامت ديجيتال مي پردازند.

دانشگاه اصفهان به عنوان بزرگترين دانشگاه منطقه مركزي كشور با بهره گيري از اعضاي هيات علمي توانمند در جهت انجام ماموريت هاي اصلي خود كه آموزش، پژوهش و فناوري است گام برداشته و از اين طريق به جامعه پيرامون خود خدمات ويژه ارائه مي نمايد. در راستاي تحقق موضوع دانشگاه هاي نسل چهارم، دانشگاه اصفهان به عنوان يك بازيگر مهم و كليدي در اكوسيستم اقتصادي- اجتماعي شهر اصفهان و استان اصفهان تلاش نموده است از تمامي ظرفيت هاي خود در راستاي توسعه اكوسيستم نوآوري گام بردارد. در همين راستا شكل گيري منطقه نوآوري و فناوري دانشگاه اصفهان به عنوان بخشي از اراضي دانشگاه اصفهان كه در تعامل ساختاري با محيط پيرامون و جامعه مي باشد، مي تواند نقش موثري در انجام ماموريت هاي حوزه نوآوري و فناوري دانشگاه داشته باشد.

شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان نيز به عنوان طلايه دار بنيانگذاري پارك هاي علم و فناوري با سابقه اي درخشان در سطح ملي خود را متولي اصلي اكوسيستم فناوري و نوآوري در استان اصفهان معرفي نموده و براي ارتقاي آن مانند گذشته از هيچ كوششي دريغ ننموده و همواره سياست همراهي و تعامل سازنده با ساير بازيگران اين عرصه را در دستور كار خويش قرارداده است. از همين رو شهرك علمي و تحقيقاتي نيز با تاكيد بر نقش مهم ناحيه نوآوري و فناوري در رونق اقتصاد دانش بنيان تمامي تلاش خود را براي طي شدن صحيح مسير توسعه اين ناحيه بكار خواهد بست.

دكتر ستاري معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري همچنين ضمن بازديد از ساختمان فرصت و فاز توسعه اي شهرك علمي تحقيقاتي اصفهان در جمع فعالان فناور اين شهرك گفت: سرمايه گذاري هاي جديدي براي توسعه زيست بوم فناوري و نوآوري استان اصفهان انجام شده است كه تسهيل گر گسترش فناوري در استان هستند.

وي در ادامه افزود: شاهد اتفاقات فناورانه خوبي در اين مجموعه هستيم كه نشان دهنده گسترش فعاليت هاي محققان و فناوران استان است. سرمايه گذاري هاي جديدي در اين شهرك و در ديگر اجزاي زيست بوم فناوري و نوآوري در اصفهان انجام گرفته است. همچنين چند تفاهم نامه جديد در اين سفر امضاء شد كه مي تواند تسهيل گر توسعه فناوري در استان باشد.

دكتر ستاري تصريح نمود: دانشگاه اصفهان تصميم دارد تا 30 هكتار از اراضي متعلق به اين نهاد آموزشي را به احداث پارك علم و فناوري اختصاص دهد. معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري نيز سعي مي كند با اختصاص اعتبار و حمايت از اين طرح، فرايند احداث آن را تسريع كند.

ل.م 54
   تاریخ: ۱۰:۱۳ - ۰۱/۰۵/۱۳۹۹   بازدید: ۴۰۱