دریافت اطلاعات ...
 
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اقدامات آزمايشگاه فيلتراسيون اصفهان براي مقابله با كرونا چيست؟
 
آزمايشگاه فيلتراسيون شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان، فعاليت هاي خود را روي انجام تست هاي فوق دقيق بر روي ماسك ها متمركز كرده است و در حال حاضر توليدكنندگان ماسك در كشور مي توانند با مراجعه به اين آزمايشگاه از سلامت ماسك هاي توليد خود اطمينان حاصل كنند.
اقدامات آزمايشگاه فيلتراسيون اصفهان براي مقابله با كرونا چيست؟

اقدامات آزمايشگاه فيلتراسيون اصفهان براي مقابله با كرونا چيست؟ آزمايشگاه فيلتراسيون شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان، فعاليت هاي خود را روي انجام تست هاي فوق دقيق بر روي ماسك ها متمركز كرده است و در حال حاضر توليدكنندگان ماسك در كشور مي توانند با مراجعه به اين آزمايشگاه از سلامت ماسك هاي توليد خود اطمينان حاصل كنند.

به گزارش خبرنگار ايمنا، بيماري كوويد 19، شركت هاي زيادي را به سمت توليد، پژوهش و آزمايش روي ويروس كرونا و يا محصولات مرتبط با اين ويروس كشانده است. به عنوان مثال آزمايشگاه فيلتراسيون شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان كه پيش از اين فيلتراسيون صنايع را انجام مي داد، با شيوع ويروس كرونا فعاليت هاي خود را بر توليد ملزومات و تجهيزات بيمارستاني و انجام تست هاي فوق دقيق روي ماسك ها متمركز كرده است. در حال حاضر توليدكنندگان ماسك در كشور مي توانند با مراجعه به اين آزمايشگاه از سلامت ماسك هاي توليد خود اطمينان حاصل كنند. در اين راستا با مجتبي سعادت پور، مدير آزمايشگاه فيلتراسيون شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان گفت وگويي انجام داده ايم كه شرح آن را در ادامه مي خوانيد:

آزمايشگاه فيلتراسيون شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان چه سالي تأسيس شد و دستاوردهاي آن چه بود؟

آزمايشگاه فيلتراسيون شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان از اوايل دهه90 با همت شركت هاي دانش بنيان، شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان و جمعي از فارغ التحصيلان دانشگاهي تأسيس و راه اندازي شد. اين آزمايشگاه با دريافت گواهينامه تأييد صلاحيت از سازمان ملي تأييد صلاحيت ايران و سازمان بين المللي تأييد صلاحيت هايلك موفق به اخذ 20 اسكوپ كاري در زمينه سيالات و فيلترهاي مختلف شده است.

چه خدماتي در آزمايشگاه فيلتراسيون قابل ارائه است؟

از جمله خدماتي كه در اين آزمايشگاه قابل ارائه است مي توان به مواردي مانند مشاوره در خصوص استفاده از استاندارهاي مرتبط براي فيلترها در صنايع خاص، توليد مدارك فني براي سيستم هاي فيلتراسيون، آناليز و مقايسه نتايج كارايي جهت بومي سازي انواع فيلترها، انجام آزمون براي فيلترهاي صنعتي در سيالات، هوا، گاز طبيعي، سوخت، روغن روانكار، روغن هيدوليك و ... اشاره كرد.

اقدام آزمايشگاه فيلتراسيون براي مقابله با كرونا ويروس چيست؟

در حال حاضر و بعد از به وجود آمدن وضعيت بحراني كرونا ويروس در كشور، يكي از خدماتي كه اين آزمايشگاه توانست براي كمك به مقابله با كرونا ويروس ارائه دهد، استفاده از ظرفيت آزمايشگاه براي تست انواع لايه هاي ماسك بود كه بر اساس استاندارهاي ''en779'' ، ''en149'' و ''asdm2299'' توانست خدمات شايسته اي به توليدكنندگان بدهد و با وجود ظرفيت خوبي كه در كشور براي توليد انواع لايه هاي ماسك بود، اين آزمايشگاه در كنار آن ها محصولات ''هايتك'' را بين المللي كند.

به جز تست انواع لايه هاي ماسك، ويژه ترين اقدامات اين آزمايشگاه چيست؟

در بخش صنعتي يكي از ويژه ترين اقداماتي كه اين آزمايشگاه انجام مي دهد، آزمونروي انواع فيلترهاي فوق دقيق و دقيق است كه در صنايع بيمارستاني و توليد دارو استفاده مي شود. تست انواع فيلترها در كلاس هاي '' اف، اي، اچ و يو'' قرار دارد كه بر اساس استانداردهاي 779 en و 1822 en انجام پذير خواهد بود. همچنين اين آزمايشگاه آزمون هاي فيلتر نيروگاهي و صنايع توليد برق، توانايي تست انواع فيلترها را در زمينه نفت، گاز و پتروشيمي دارد كه از سال هاي گذشته تاكنون توانسته خدماتي علاوه بر تست اين مجموعه ها به شركت ها داشته باشد.

آيا آزمايشگاه فيلتراسيون خدمات آموزشي و توليد استاندارد نيز داشته است؟

بله، از جمله خدمات ديگر اين آزمايشگاه خدمات آموزشي و توليد استاندارد است كه در گزارش هاي قبلي آزمايشگاه نيز آمده است. آزمايشگاه فيلتراسيون شهرك علمي تحقيقاتي اصفهان توانسته استاندارد ملي ''IGS-M-PM-111'' را در شركت ملي گاز ايران به نحو شايسته اي مديريت، كنترل و توليد كند كه در حال حاضر يكي از استانداردهاي ملي مربوط به فيلترهاي گاز محسوب مي شود.

آيا تجهيزات آزمايشگاه فيلتراسيون شهرك علمي تحقيقاتي اصفهان با ساير آزمايشگاه هاي فيلتراسيون دنيا برابر است؟

اين آزمايشگاه داراي واحد تحقيق و توسعه بسيار پويايي است. همچنين تمام استانداردهايي كه در آزمايشگاه توانسته تأييد صلاحيت سازمان ملي تأييد صلاحيت ايران را بگيرد، بر اساس دانش فني، نيروي انساني و پرسنلي دانشگاهي اين آزمايشگاه بوده است. اسكوپ هاي اين آزمايشگاه تماماً بين المللي بوده و تجهيزاتي كه در اين آزمايشگاه وجود دارد، تقريباً يكسان و برابر با تجهيزاتي است كه همه جاي دنيا وجود دارد؛ هرچند تعداد آزمايشگاهاي فيلتراسيون دنيا زياد نيست و اين باعث افتخار ما است كه در ايران بتوانيم يكي از كامل ترين آزمايشگاه هاي فيلتراسيون را داشته باشيم.

آيا آزمايشگاه فيلتراسيون توانسته است به توليد بومي كمك كند؟

بله، اين آزمايشگاه تا حد زيادي توانسته به توليد بومي فيلتر هيدروليك كمك كند و همچنين ماشين آلات راهسازي و كشاورزي و صنايع خودرو توانسته اند از استاندارد ملي 2525 و ساير استانداردهاي بين المللي مرتبط در اين زمينه استفاده كنند.

فعاليت آين آزمايشگاه براي تست ماسك ها چگونه است؟

يكي از قسمت هاي مهم اين آزمايشگاه، تست پايه اي روي انواع مدياي فيلترها است؛ فيلترهاي ماسك، يكي از همان لايه هاي مديا است كه توانستيم به خوبي مورد آزمايش قرار دهيم. اكنون فعاليت هاي خود را بر انجام تست هاي فوق دقيق روي ماسك ها متمركز كرده ايم. در حال حاضر توليدكنندگان ماسك در كشور مي توانند با مراجعه به اين آزمايشگاه از سلامت ماسك هاي توليد خود اطمينان حاصل كنند.
منبع خبر:
ایمنا
   تاریخ: ۱۰:۲۲ - ۰۶/۰۲/۱۳۹۹   بازدید: ۴۷۶