دریافت اطلاعات ...
 
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نسل جديد كارآفريني به زودي قدرت اول اقتصاد كشور مي شود/در حوزه نيروي انساني ما رتبه 2 و 3 دنيا را داريم
 
معاون علمي و فناوري رييس جمهور در اصفهان مطرح كرد؛
نسل جديد كارآفريني به زودي قدرت اول اقتصاد كشور مي شود/در حوزه نيروي انساني ما رتبه 2 و 3 دنيا را داريم

سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رئيس جمهور، صبح امروز در سي و پنجمين كنفرانس جهاني پارك هاي علم و فناوري (IASP 2018 )، كه در اصفهان در حال برگزاري است، با بيان اين كه شايد همه دنيا ما را به عنوان يك اقتصاد نفتي بشناسند، اظهار داشت: ما در حوزه نفت و گاز رتبه بالاي دنيا را داريم، اما نسل جديدي كه در 4 سال گذشته روي آن كار شده بحث اقتصاد دانش بنيان است، كه به زودي نسل جديد كارآفريني به سيستم كشور تزريق و قدرت اول اقتصاد كشور مي شود.

به گزارش خبرگزاري علم و فناوري از اصفهان، سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رئيس جمهور، در سي و پنجمين كنفرانس جهاني پارك هاي علم و فناوري (IASP 2018)، كه در اصفهان در حال برگزاري است، در ابتدا گفت: جا دارد كه از تمام برگزار كنندگان اين كنفرانس جهاني تشكر كنم.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور با اشاره به وضعيت فعلي ايران در زمينه فناوري ها، و بيان اين كه شايد همه دنيا ما را به عنوان يك اقتصاد نفتي بشناسند، اظهار داشت: ما در حوزه نفت و گاز رتبه بالاي دنيا را داريم، اما نسل جديدي كه در 4 سال گذشته روي آن كار شده بحث اقتصاد دانش بنيان است كه به زودي نسل جديد كارآفريني به سيستم كشور تزريق و قدرت اول اقتصاد كشور مي شود.

ستاري افزود: در ايران بيش از 49 ميليون استفاده كننده از اينترنت داريم كه 50 درصد خاورميانه است و ظرفيت نفوذ تلفن همراه نيز 130 به ازاي 100 نفر است، در 4 سال گذشته رتبه ما در حوزه شاخص هاي فناوري از نظر رشد اول بوده است.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور، با اذعان به اين كه همه ما مي دانيم آنچه سبب رشد فناوري مي شود اكوسيستم است، بيان داشت: اما در حوزه اقتصادي فكر مي كنيم كه اين بودجه و پول است كه حرف اول را مي زند، در حالي كه اكوسيستم و پارك فناوري مفاهيم جديد را در حوزه كسب وكار كشور ايجاد كرده است.

وي با تصريح اين كه سال گذشته 300 ميليون دلار فروش شركت نانوتكنولوژي ما بوده است، ادامه داد: استارتاپ هاي خدماتي در طول اين سال ها خوب در كشور رشد كرده است و قطعا اقتصاد آينده ايران اين شركت ها هستند و گذشت آن زماني كه كارخانه هاي فولاد و سيمان اقتصاد را برعهده داشتند.

ستاري با تاكيد بر اين كه چيزي كه نبايد فراموش كنيم اين است كه سيستم آموزشي در دنيا در حال تغيير است، ابراز داشت: بحث آموزش در لحظه مرگ اكنون مطرح است، بستر اين آموزش شهرها هستند و وقتي درباره بستر شهرها صحبت مي كنيد، كل شهر پارك علمي و فناوري است و اين آموزش زماني اتفاق مي افتد كه ديد را نسبت به پارك هاي علوم و فناوري تغيير دهيم.

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور در ادامه اظهاراميدواري كرد كه با كمك محيط كسب و كار و اكوسيستم فناوري بتوانيم شهرها را به پارك هاي علم و فناوري تبديل كنيم.

وي گفت: در حوزه نيروي انساني ما رتبه 2 و 3 دنيا را داريم، آنچه سبب عدم موفقيت ما مي شود، اقبال عمومي سرمايه گذاري بر روي نيروي انساني است.

ستاري در پايان، گفت: از وزارت علوم براي ترتيب دادن اين كنفرانس و از پارك علمي و فناوري اصفهان به عنوان محور برگزاري اين كنفرانس تشكر مي كنم و اميدوارم كه ميهمانان خارجي ساعت هاي خوبي در اصفهان داشته باشند.

سي و پنجمين كنفرانس جهاني پارك هاي علم و فناوي (IASP 2018)، به مدت سه روز از 11 تا 13 شهريورماه در حوزه پارك هاي علم و فناوري، با در اصفهان برگزار مي شود.اين گردهمايي بزرگ بين المللي با حضور نمايندگان پارك هاي علم و فناوري 50 كشور و 500 مهمان داخلي و خارجي زمينه تبادل نظر ميان پارك هاي علم و فناوري و مذاكره دو جانبه بين مديران پارك هاي داخلي و خارجي را فراهم مي كند.

انتهاي پيام/

معصومه صادقي
   تاریخ: ۰۷:۴۸ - ۱۶/۰۶/۱۳۹۷   بازدید: ۷۷۵
اخبار مشابه در سایر منابع خبری:
دنيا، ايران را در كنفرانس پارك هاي علمي به خوبي همراهي كرد  اکو نیوز
دنيا، ايران را در كنفرانس پارك هاي علمي به خوبي همراهي كرد  آریا نیوز
دنيا، ايران را در كنفرانس پارك هاي علمي به خوبي همراهي كرد  جماران
اصفهان در مسير شهر دانش  روزنامه اصفهان زیبا
دنيا، ايران را در كنفرانس پارك هاي علمي به خوبي همراهي كرد  ایرنا
دنيا، ايران را در كنفرانس پارك هاي علمي همراهي كرد  اکو نیوز
دنيا، ايران را در كنفرانس پارك هاي علمي به خوبي همراهي كرد  تهران پرس
سخن + ديپلماسي  روزنامه اصفهان زیبا
​حمايت و حضور پارك علم و فناوري گيلان در سي و پنجمين كنفرانس بين المللي پارك هاي علمي و فناوي  روزنامه گیلان امروز
تبديل شهر ها به پارك هاي علم و فناوري ضروري است  دانشجو
بيش از 20 شركت دانش بنيان عضو «اي سي تي پي» هستند/ به دنبال ارتقاي ارتباطات بين المللي هستيم  دانشجو
كنفرانس جهاني پارك هاي علم و فناوري ارتقاي كيفيت زندگي شهروندان را به دنبال دارد  روزنامه همدلی